23 aprilie 2015

Facebook este noul CV

Recent mi-a povestit o prietena cum a plecat de-a dreptul oripilata de la un interviu. Jobul era pentru un magazin de biciclete, dar domnii care au tinut interviul au dat dovada de foarte mult neprofesionalism. In loc sa o intrebe despre experienta enterioara si cu ce se mananca jobul, mai mult au atacat-o pentru ca voluntariatul nu este munca, au intrebat-o de viata personala si mai nimic ce ar avea legatura cu postul respectiv.

Dupa o perioada vad un anunt pe un grup. Era chiar dansul cu care prietena mea o avut interviu. Postase anuntul care era de cateva luni bune pe bestjobs. Ma gandesc ca nu e chiar arat de greu sa iti gasesti personal intr-un magazin de biciclete. Cat de inapt trebuie sa fii? Sau poate este ceva in neregula cu dansii.


Mi-am permis sa fac un print screen. Ce parere aveti de anunt? Nu vi se pare ceva in neregula? De cand pagina de Facebook este necesar pentru un interviu? Sunt de parere ca serviciul nu ar trebui sa se amestece cu viata personala. Nu am nimic de ascuns si daca ar fi ceva de postat care nu este pentru ochii oricui pot oricand sa imi aleg audienta, dar este cam de prost gust sa ceri facebook-ul la un interviu de parca un CV si un interviu nu este de ajuns sa iti dai seama daca persoana respectiva este potrivita pentru postul vacant.

Pentru ca ma mananca limba de obicei, nu m-am putut abtine sa nu ma distrez putin pe seama dansului si sa vad si eu ce il poate capul. Dupa comentarii va puteti da si singuri seama.


Comentariile au continuat si o tipa a fost foarte de acord cu facebook-ul fiind o cerinta pentru interviu deoarece acest site este un domeniu public. nu personal. Facebook este intr-adevar un domeniu public, dar mi se pare putin ciudat ca un patron sau manager sa te selecteze in functie de pisicile pe care le postezi pe wall.

Oamenii pun diferite masti in fiecare zi, atat la munca cat si in societate sau acasa. Chiar credeti ca o persoana nu ar fi ideala pentru postul dvs. doar pentru ca asculta alt gen de muzica sau nu ii place 9gag? Ba mai mult, voi va puteti da seama cum este o persoana dupa ce isi posteaza pe facebook?

Competentele profesionale nu mai sunt atat de importante daca nu ai si un cont de facebook care sa ateste ca si existi. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu